Hotel Amsterdam









2009
8+
2-4
30-45 Min
 

Elke dag stromen nieuwe toeristen de stad binnen op zoek naar vertier. De spelers proberen hier slim op in te spelen door hotels zo dicht mogelijk bij de voornaamste trekpleisters te bouwen. Overdag leidt de Burgemeester de toeristen naar de musea, varen ze door de grachten en bezoeken ze souvenirswinkeltjes. ’s Avonds verandert het karakter van de stad. Als de lichtjes op de Wallen worden ontstoken en de kroegen en coffeeshops hun deuren openen, doet de Nachtwachter zijn intrede. De Burgemeester en de Nachtwachter kunnen het karakter van de diverse plekken in de stad veranderen. Hierdoor zijn toeristen genoodzaakt andere plekken in de stad te zoeken. Als bijvoorbeeld een bordeel wordt gesloten, dan zoeken de toeristen al gauw hun heil in een ander bordeel. En laat dat bordeel nu net in de buurt van het hotel van een andere speler staan. Zet de stad naar je hand en zorg dat jouw hotel als eerste volgeboekt is.

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 1997 - 2018 Genesis Design, Alle rechten voorbehouden